Bästa Ponnycupmatchen jag ridit

 Jag har på snart 4 år i Ponnycuplaget ridit ungefär 30 matcher. Av alla dessa matcher är det blandat med hemmamatcher, bortamatcher, semifinaler, finaler.. Allt från sista starten på B-ponny som jag gjorde i Ponnycupen, till den match när jag är 3 år äldre och går i mål som sista ekipage för finallaget, och ALLA blev felfri.
 
Om jag ska välja EN. Bara EN enda match av alla jag ridit, som jag tycker var bäst.. DÅ var det den här gången..:
9 maj 2013 åkte ett lag på 6 personer, våra 3 grymma lagledare, alla andra som är med i Ponnycupslaget och MÅNGA många fler som hejjade på oss, till Lidingö Stockby Ridskola. Final i Ponnycupen Hoppning säsongen 2012-2013! Vi mötte Roo Gård.
 
Det var jättesoligt och jättejättevarmt den dagen, i T-shirt gick vi 6 i laget tillsammans banan. Gick i en klump och småviskade om alla planer och ideer vi kom på av banan. På andra sidan banan gick motståndarlaget som också gick banan, som också precis som vi, såg mer än fokuserade ut! Det var så varmt så det bestämdes att vi fick om vi ville tävla i kortärmat.
 
Vi gick banan och pratade sedan lite taktik..Sen kom de 6 ponnysarna ner, läktaren fylldes och Lidingö presenterade sina hästar. Efter det skulle vi lotta vilket lag som skulle börja med de 3 första hästarna, och vilket lag som skulle börja med de 3 sista hästarna. Vallentuna fick började med nr 1,2 och 3 och avsluta nr 4, 5 och 6.
(För er som inte fattar, Först rider Vallentuna på häst nr 1, 2 och 3 och sen rider motståndarna på häst nr 4, 5 och 6. Efter det byter vi så då rider motståndarna häst 1, 2 och 3 och vi sedan 4, 5 och 6. Eftersom inga av oss ridit hästarna så blir det rättvist att hälften av båda lagens lag får börja rida. Lite klurigt men aja)

Sen började matchen då. Vi fick våra hästar vi skulle rida och de tre första från vårat lag, Vilma, Jennie och Ylva gick ner. Jag, Sofia och Jojjo satt kvar på läktaren eftersom vi skulle rida sist ut. Först red våra tre ryttare och vi skrek ut hejjarramsor och hejjade sjuktmycket, och efter det så var det knäpptyst på läktaren. Alla var så jääkla nervösa. Jag, Jojjo och Thuren satt typ och skakade och smackade till omedvetet om någon häst såg ut att stanna. Alla våra ryttare red felfritt och Roo fick en med 4 fel.
 
Efter det var de byte och vi red fram. Sen startade vi och jag var sist ut. Jojjo och Thuren var felfria och det blev även jag, så hela vårat lag blev felfritt! 
 
Efter det räknades tiderna och det är ju ett anorlunda avgörande system i finalen men vi hade ridit på ungefär samma tid alla i laget och så när idealtiden som möjligt plus inga fel.
 
På prisutdelningen så var alla sjuukt spända, men när de sa "Vallentuna" som segrare SKREK vi seriöst rakt ut! Alla blev helt sjuuukt glada och vi fick sen ställa oss upp och få våra guldmedaljer. Efter det fick Roo sina silvermedaljer och lidingö sina bronsmedaljer. (de kom 3:a och fick därför anordna finalen)
 
Vi fikade med världens finaste Ponnycuptårta och sen efter det ut i solen, tog fina bilder och åkte sen hem!
Sån underbart kul dag jag påriktigt ALDRIG kommer glömma!
SHIT vilket team vi är, Veda gänget!
#Vedaforever



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback