Ridningen igår

Igår red vi dressyr för Magnus och jag hade faktiskt Tip Top! Var jättelänge sen jag red dressyr på honom så de va kul!

Vi red massa serpentiner, halvvolter, skänkelvikningar och galopp. 
Tip Top var faktiskt skitfin! Ibland blir han lite trippig så då måste man bara få han att trava framåt men som sant, så är det lite glida runt på en räkmacka ;) han är en av de lättaste hästarna att rida. Det enda jobbiga är att han blir kort i steget ibland och mot slutet om han blir trött så blir han rätt stark.

Men traven gick bra, galoppen gick bra typ allt egentligen och ÄNTLIGEN har jag lärt mig att sitta ner på honom, han är nog den skumpigaste storhäst jag vet hahah. Men han gick skitbra igår!

Nu är jag ju borta två lektioner så får se om jag får honom igen men hoppas det!
Här är två halvslarviga stallbilder på honom



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback