Ponnycupen 9/2

Idag var det Ponnycup dressyr, bortamatch på Tyresö! Start 9:30 så vi va där 8:50!
Laget var(enligt startordning):
Jennie Noreskog
Ylva Ledberg
Sofia Thurén
Carro Davidsson

Först när vi kom dit fick vi en rundvandring och se ponnysarna som skulle gå med. Sen gick vi till ridhuset när Tyresö red fram. Vi gjorde så att när tyresös första ryttare ridit gick våran ryttare som skulle ha den hästen ner och red fram direkt så att det inte skulle ta så lång tid. Jag gick ner med Sofia och stod där nere tills min ponny var klar eftersom min häst startade som sist.
 
Jag fick iaf rida på Dingo!! Hihi vita ponnyn jag snackat om som jag red i höstas när vi hopptävlade där. Han är en mellanstor D-ponny men jag såg faktiskt inte så stor ut på honom som jag trodde att jag skulle göra. 
 
Framridningen gick rätt bra. Han var mjuk och fin, lyssnade på övergångarna och så. Sen var han lite jobbig i galoppen när han bröt av på diagonalerna och sen varje gång man gjorde halt så började han backa i halten. Även fast jag tryckte på och lättade på handen så backade han hela tiden.
 
Men skitsamma, Inne på banan gick han jättebra! Galoppen satt här! Inte snyggaste övergångarna trav-galopp, galopp-trav men annars gick det helt okej! Dock backade han ett steg i halten igen men annars var det inga större missar. Det kändes som att det flöt på rätt bra ändå.
 
Resultatet:
"I början så var det väldigt jämnt mellan lagen, sen där på slutet så började någon dra iväg med poängen..." sa domaren på prisutdelningen.. Hahah min häst var ju typ den finaste dressyrhästen de hade med så de flesta fattade nog vad hon menade då haha. Jag fick iaf guldmedaljen på 68,39% som jag är rätt nöjd med! Han är verkligen en jättefin ponny tycker jag! Det här var dessutom andra gången jag red honom ;)
Men tvåan fick 60% och resten av startfältet under så det var lite poängskillnad ändå. Men laget vann med ungefär 40 poäng!
 
Det här var faktiskt min första guldmedalj på bortaplan någonsin! Har bara fått på hemmamatcher annars kom jag på. Hahah, aja, Här är massa bilder från idag och film från ritten!  Bilderna är ganska lika varandra men skitsamma hahaha




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback