Hoppspecialen 1/2

I fredags på hoppspecialen hade jag Piraten igen. Vi red för Malin den här gången också vilket är jättejättekul!
Vi värmde upp i alla gångarter och sen började med cavalettibommar och sen galoppbommar. Började sen hoppa fram på lite kryss och kombinationer. Hoppade sen lite olika linjer och avslutade med att hoppa en bana. Vi hade ett litet jokerhinder med i banan som var den gröna grinden.
 
Såhär såg banan ut:
-De blåa bommarna är travbommar. De röda bommarna är galoppbommar och sen ser ni vilket sorts hinder det är överallt.  Det gröna hindret är grinden som vi hoppade. Är inte ett rätuppstående utan ser mer ut som en vanlig grind med lite båge på. Har ritat vägen och skrivit nummer på hinderna också, duktigt ;)

Piraten var faktiskt väldigt rolig, glad och possitiv, fin och duktig igår! När vi travade fram kändes han bra, han gick klockrent på alla bommar och han var lite på hugget ;) Så fort han såg ett hinder ville han dra dit lixom haha. När vi hoppade fram hoppade han jättebra, lyssnade och gjorde bra galoppombyten för skänkeln, alltså inte bara för att han själv ville. I studsen drog han på lite mer så fick hålla tillbaka honom en del. Vi tränade på linjen att direkt efter studsen hoppa oxern 3 galoppsprång ifrån studsen. Han kom perfekt på hindret och hoppade det SUPERFINT. Blev skitbra språng och det kändes verkligen att han hoppade. Hindret var kanske 80-85 något men han hoppade ändå jättefint på det!
 
Banan gick jättejättebra! Han satte typ allt! Jag trodde han skulle titta på grinden och så men han märkte nog inte ens att den såg lite annorlunda ut ;) Han hoppade det som vilket annat hinder som helst! Kom bra in på alla hinder och det flöt bara. Sen är det bara jag som ska träna lite på min högersida.. Har ju haft ont i några år i höger höft, axel, "nacke" och arm så i högervarv så drar jag alltid fram hela högersidan men tränade lite på det igår. 
 
Men Piraten var verkligen jättefin och rolig igår! Han är ju så kul att rida för han är alltid så skojjig lixom, kolla blicken på bilden lixom, typ bus i honom! Han är alltid possitiv och glad och igår tyckte han verkligen att det var kul att hoppa! Hoppas på att fortsätta med honom nu. Är dock borta nu två specialer i rad eftersom jag är i Thailand men får se vem jag får när jag är tillbaka!
Hahah hade tråkigt så fixade en liten bild på honom med text och allt ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback