8. Vad jag blivit bättre på inne på hoppbanan

Inne på hoppbanan har jag på senaste tiden hittat ett bättre flyt. Jag får upp galoppen mer och håller ett tempo, SOM man ändå kan reglera. 
Kommer in på hinderna bättre nu, bättre sits och vägar, kommer ihåg banan och omhoppningssvängar nu för tiden;)
 
För något år sen red jag på halvlånga tyglar, typ ingen galopp, kom helt snett på hinder och red fel galopp i svängarna. Glömde dessutom alltid bort omhoppningssvängarna. Nu är det dock lite mer fokus på mig ;) Blir alltid lite nervös när man rider inne på banan och precis när man får startsignal blir det lite "OKEj nu kör vi kom igen". Typ taggar sig lite för mycket ibland. Har inte hopptävlat så mycket på senaste tiden men om jag ska sammanfatta vad jag blivit bättre på så har jag hittat ett bättre flyt och även i hoppningen, mer noggrann.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback