7. Vad jag blivit bättre på inne på dressyrbanan

Om jag ser tillbaka på gamla filmer och bilder, protokoll mm för länge sen på dressyrtävlingar så har jag blivit bättre på flera olika saker. 
Jag har blivit väldigt nogrann och "exakt". Slarvar inte med vägar, vart det är fattningar osv, utan oftast gör jag allting "pungtvis" från bokstav till bokstav.
Jag har rätat upp mig mycket mer på senaste och fått bättre poäng på sitsen. Har även delvis fått bättre händer, bara galoppen där jag jobbar på att höja upp dem lite.
 
Jag fokuserar mycket mer nu och gör det ordentligt eller vad man ska säga. Jag rider aldrig någonsin in på dressyrbanan och ba: aja struntsamma hästen du behöver inte gå på tygeln och jag rider slarviga vägar för jag vill bli klar. 
 
Man jobbar på framridningen tills allt sitter. Sen FORTSÄTTER man inne på banan och gör det minst lika bra där. 
I huvudet medans jag rider programet tänker jag alltid nästa steg. Först "okejj uppridning, gör den bra" när jag är påväg ut ur uppridningen tänker jag nästa steg: "okej nu är det halva ridbanan gör så och så". Pratar typ med mig själv i huvudet vad jag ska göra haha.
 
Men det bästa är väl att jag blivit väldigt nogrann där inne och inte ger något åt slumpen om man kan säga så ;)
Nä men vadå långa tyglar vad snackar ni om? :) GAAAMMAL bild



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback