6. Min värsta ridolycka i samband med hästar

Har aldrig riktigt ramlat av och gjort min väldigt illa, hahah rekordet på hur jag gjort mig illa i samband med hästar är typ en gång när jag skulle tömma skottkärran när jag mockade...
Containern var precis tömt så den var helt tom. Den är ju rätt djup och stenhård... Vi har som en bred planka som ligger över kanten på den och man går ut på den och tömmer ner den i containern. Den här gången låg den alldelles för långt ut..
Här är en bild som visar typ exakt hur det gick till, hahah jaa jag ritar fint.
 Plankan ligger typ 1,5 meter utanför kanten på containern. När man kommer där med sin skottkärra på 25 kg plus sig själv och går längst ut på plankan, för det var ju helt kolsvart ute så jag såg ju inte att den låg fel. Man kommer där och ska tömma och känner att det helt plötsligt "lyfts" bakom en. Helt jävla plankan lyftes ju upp och gled rakt ner i containern, jag och skottkärran följde med såklart. Från där uppe och rakt ner är det typ 170cm högt. Jag föll rakt ner och landade med båda knäna rakt på skottkärran och det gjorde så JÄÄÄÄÄVLA ont om jag får säga det så... Alltså båda mina knän svullnade upp och blev helt blåa i flera veckor... Gjorde skiiiitont. Blev rätt dåligt arg efter det, typ skrek ut hahahha. Aja låter skitroligt men fyfan vad det gjorde ont...



Kommentarer
anonym

sorry för det! Vi var ju tre som gjorde det, och medan jag gick in i stallet igen så var de andra två stallvärdinnorna ute och fixade de. Hoppas att de sa att de var lessna för det som hände bara :(

Svar: Hahah det e ingen fara :)
ponnyboken.blogg.se

2014-02-19 @ 10:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback