Svar på frågestunden del 3

Nu kommer den tredje och sista delen av svaren från frågestunden! 

Hedda, hur många hästar rider du nu? 
Just nu rider jag bara Pelle och Bailey. Pelle har jag ju helt för mig själv fram tills årskiftet och sen går det tillbaka till ordinarie ca 3-4 dagar i veckan. Bailey rider jag ju tillsammans med min lillebror så det är lite uppdelade dagar där.

Hedda, Om du bara fick rida en häst resten av livet, vem skulle du vilja rida då? 
Queen tror jag, hon är amazing

Hedda, Vad anser du om att ha hästar på lösdrift? 
Superbra så länge de tas hand om ändå. Jag har ingen jättestor erfarenhet av lösdrift men alla hästar jag känner som gått på lösdrift, gamla som unga mår superbra. Det är ju väldigt ovanligt att man inte har sina ston + föl på lösdrift i minst något år ;)

Hedda, Rider du mycket unghästar? 
Njaaa, Queen är ju unghäst men henne rider jag inte överdrivet mycket. Jag är ridit mycket unghästar men just nu är det ju bara Queen.

Hedda, Hur många hästar äger du?
2, Bailey och Queen 

 
Hur ofta rider ni? 

Hedda: Jag rider i princip varje dag

Carro: Rider lektion 1 och 2 gånger varannan vecka, ena veckan 2, andra veckan 1 osv. Sen är det oftast tävlingar på helger så 1-3 ggr i veckan skulle jag säga.

 

Vem/vilka tränar ni för?
Hedda:  
Jag tränar just nu för Anna Dufva hemma och sen Magnus Hamilton på ridskolan. Jag rider även ibland för Evelina Karlsson när jag får tid. Men Anna och Magnus är regelbundet.

Carro: Malin och Magnus Hamilton mest men även Evelina Karlsson rätt ofta

Hur länge har ni haft bloggen? 
Carro skaffade den december 2010 och Hedda började tidigt 2014 så bloggen har ju funnits länge iaf!

Hur många besökare har ni? 
Det varierar väldigt ofta både upp och ner. Vet att alla alltid är nyfikna på varandras statistiker men det är en liten secret grej ;) Vissa tror att vi har 10 medans andra tror att vi har 500 ;)

 Vilken ser ni upp till inom hästBlogg världen? 
Hästbloggare- typ ingen...

Vilka hästbutiker brukar ni handla på mest? 
Stockholm Ridsport och Hööks typ

 Besökarrekord? 
Kommer inte ihåg så noga men runt 350-400 var det någon gång.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback