Nova

Igår red vi dressyr för Magnus och jag fick Nova igen. Den här gången gick det myyycket bättre än förra gången. Har kommit på att det är helt meningslöst att ta i på henne utan det funkar iprincip bara om man är mjuk och lugn. Hon blir ibland lite snabb i traven och travar på och iväg lite från mig men sålänge och jag håller tillbaka henne och är mjuk så funkar hon superbra. Även högervarv gick faktiskt delvis bra idag! Det varvet är extra svårt på henne men hon var ganska mjuk och rund ändå.
 
Vi red lite skänkelvikningar men mest basic, vilket var lagom just för oss. Hittade efter ett tag hur jag skulle göra och då gick det bra. Galoppen gick också helt okej. Den är typ helt omöjlig att sitta ner i haha, men när jag bara galopperade på framåt och lät henne vara lite så blev det rätt bra ändå och även här blev hon rätt rund. 
 
Högergaloppen var inte lika bra men ändå bättre än dem andra gångerna. Är faktiskt väldigt nöjd ändå med tanke på hur det faktiskt brukar gå för mig på henne. Hon var väldigt duktig faktiskt, nästa gång ska vi hoppa och det ska bli skitkul då hon är jätterolig där!
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback