Dagens schema

Såhär ser min dag ut:
09.00 - Gå upp, äta frukost och byta om till stallkläder
10:00 - Vara i stallet tillsammans med pappa
10 -11:30 - Mocka alla boxar, byta hagar, fylla vatten i hagarna, påbörja alla höpåsar och krafthinkar
11:30 -14.00 - Är själv i stallet - göra klart alla höpåsar och rida ut på Pelle (ev promenera honom), ta in Queen och börja göra iordning henne
14.00 - 14.30 - Hjälpa mamma rida och longera Queen
14.30 - 15.30 - Fixa all utrustning, packa släpet och bilen, börja göra iordning Bailey och lasta 
16.00 - Vara framme på Veda, kolla så att de ligger rätt i tid och börja göra iordning Bailey på plats
16.30 - Börja rida fram
17.00 - Börjar min programridning 
ca 18.00 - Hemma i stallet igen
18.00 - 19.00 - Fixa Bailey, putsa all utrustning, mocka ur släptet och parkera det, fixa extra hö till alla hästarna och göra klart det som vi inte hann med innan vi åkte
 
Som ni kan se blir det en herrans lång dag i stallet, kan nog räkna med minst 9 timmar med hästarna imorgon, får se om vi hinner med att rida Queen innan vi åker mot Veda, om inte blir vi nog inte klara förrens mot 20.30 skulle jag tro. Just imorgon kan jag inte heller åka tidigare för att det ska gå fortare sen på kvällen, mamma jobbar och är hemma till ungefär 14, hur tidig jag än är gör det inte henne snabbare hem ;) Jaja, vad gör man inte för den här sporten? 
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback