Dagen

Bailey fick sig en promenad på ca 30 minuter ut i solen idag. Han gick så bra igår och imorgon ska vi ut och resa så han fick ta det lugnt men samtidigt röra lite på sig. Han skötte sig som vanligt bra men var en aning vild ibland, kan väll säga att det var passage och piruetter hela vägen hem... ;)
Pelle tränades idag för Evelina på eftermiddagen. Jag kan erkänna att jag aldrig frusit så mycket om mina händer förut, fyfaaaaan alltså. Höll nästan på att börja gråta och tillslut kunde jag inte ens hålla tyglarna utan de bara gled ur händerna. Fick ta mammas vantar ett tag men då blev det istället svårt att rida då de är för tjocka + att det gör så fruktansvärt ont när man tinar upp fingrarna. Men men, tillslut kunde jag rida i mina vanliga igen. Högst upp på min vill ha lista står fodrade ridhandskar, funkar inte att rida runt som jag gjorde idag.
Men hur som helst gick Pelle bra idag. Han var lugnt och rann inte alls iväg som han kan göra. Vi jobbade mycket på att han skulle bära sig själv och att jag inte skulle rida helt på gramanen utan att han faktiskt gick ärligt. Han var riktigt bra måste jag ändå säga så nu ska vi börja ta steget vidare och börja avvänja oss från gramanen.
Vi jobbade idag mycket öppnor, slutor och förvänd galopp. Skolorna var svåra men det var helt och hållet för att jag satt och åkte. Hörde vad Evelina bad mig göra men det gick raka vägen ut genom andra örat, lät Pelle göra allt jobb åt mig vilket var dumt, red knappt. Men när jag väl red i skolorna var det riktigt riktigt bra!
Den förvända galoppen var superduperfin idag men vi hade en aning svårt med den till en början. De senaste veckorna har jag och Pelle jobbat mycket byten. Det har gått både upp och ner men jag har alltid sett till att vi aldrig tappar den förvända galoppen utan han ska byta när jag ber honom och inte för att det är lättare att byta än att gå i förvänd galopp. Men idag fick han för sig att det där med förvänd galopp var onödigt och då blev det en del ofrivilliga byten istället, efter ett tag fick jag grepp om det när jag väl började rida den förvända galoppen. 
Men jag är supernöjd med Pelle idag, riktigt kul att han blivit så pass fin som han idag var!
Hade ingen bild på Pelle från idag så vildhingsten (dvs Bailey) får stå för dagens bild.
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback