3 ridpass

Igår Veda:
Igår på Veda så red jag Caramelle. Som Carro redan skrivit red vi kadrilj men värmde upp först innan i alla gångarter. Under uppvärmningen var hon SÅ fin! I traven funkade skänkelvikningar längst fyrkanten utan problem och galoppen var faktiskt riktigt bra för en gångs skull, superkul verkligen. Medan vi red kadriljen blev det lite stressigt för henne och då gick det väll lite sämre men vad ska man kräva av henne liksom. Jag red dessutom först så jag hade mer fokus på vägarna än henne så det fick bli som det blidde men jag är supernöjd ändå!
Idag Veda:
Idag var det den årliga julafonskadriljen uppe på veda och jag red finaste Pepsi. Det är ju nu en gammal tradition att varje julafton samlas ett stort gäng på veda och börjar med att fixa allt stalljobb, mocka, höpåsar, fodra, ut och in med hästar osv osv. Det som egentligen tar flera timmar när man vanligtvis jobbar tar nu max 30 minuter, superskönt. Efter julaftonskadriljen brukar alltid jag åka och rida min häst, oftast blir det uteritt.
Men idag red jag som sagt Pepsi på kadriljen. Han var riktigt riktigt taggad. Många utklädda hästar varav några hade blärror - Pepsis största rädsla eller nåt... Men han var då väldigt het och spänd. Han kunde utan förvarning hoppa åt sidan för att han såg sig själv i spegeln. Han är vanligtvis inte rädd för sånt men idag var han extra mycket på tårna. Men jag är ändå nöjd över honom ;)
Idag Thorsholma:
På Thorsholma red jag och Adam ut på Pelle och Bailey, självklart utklädda. Pelle var faktiskt riktigt lugn idag så det var superskönt, han vilade igår så jag förväntade mig att han skulle vara mer i luften än på marken faktiskt. Bailey var däremot riktigt pigg men fortfarande snäll. Han sköter sig och är hela tiden på marken men skulle nog föredra en galopptävling mellan han och Pelle ;) 
Vi red mest på vägarna men vi tog även ett varv på stora fältet som hade ganska bra underlag idag. På fältet travade vi en del där det gick och på vägarna blev det bara skritt. 
Men bägge hästarna var superduktiga och glada även om de skämdes lite för glittret de fick på sig...
//Hedda



Kommentarer
Josefine ♔

Så mysigt med lite julpynt på hästarna också :D

2014-12-24 @ 20:21:37 | http://jlandgrens.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback