Ridningen igår

Igår red vi dressyr för Magnus och jag red Zimba igen.
Den här gången var han lite mer på hugget och rätt stark, liiite dragig men han lyssnade ändå. Vi red massa skänkelvikningar och lite serpentiner. Skänkelvikningarna gick bra igår.. Var dock jättetrött i hela kroppen och orkade inte riktigt ha "kraften" att sitta ner i traven på honom då det krävs rätt mycket mage för att orka haha ;)
Red lätt iprincip hela passet. Men han va fin och duktig, galoppen gick rätt bra också. Det va bara lite svårt när vi skulle från att galoppera på volterna galoppera längs fyrkanten som han drog lite när det blev rakt spår och då när jag tog tillbaka bröt han av och sen blev det lite jobbigt men annars gick det bra.
 
Nästa gång ska vi hoppa. Är nog inga högre höjder eller något svårt så kan tänka mig Zimba då också, ifall jag orkar hålla emot ;)
//Carro

bild från förra veckan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback