Lördag

Imorse åkte jag och mamma och handlade massa hästsaker på hööks, MyOne osv. Vi köpte svampar, flughuva till Queen, boots, flugspray, shiney putssvamp, brun skokräm och superflex vilket är ett kosttillskott för hästarnas leder så att de ska bli mer flexibla osv, vi ska prova detta på bägge hästarna och ser hur det blir. Tydligen brukar de få bättre gångarter och får lättare för sig osv. 

Efter det åkte vi till stallet där jag red Kiwi på utebanan och hon skötte sig prima ballerina. Hon var rätt så mjuk och lossnade mycket snabbare än de andra dagarna och mot slutet var hon faktiskt riktigt pigg och hade lite svårt att hålla takten så att det blev väldigt trippigt men hon skötte sig ändå superbra!
Imorgon gör jag samma sak med Kiwi efter skötarmötet på veda som jag ska hjälpa till att hålla i. Jag ska försöka rida Kiwi runt 2 så att hon kan få vara ute fram tills dess och sen vara inne resten av eftermiddagen. 
Hur som helst ska hon ridas och sen ska jag plugga fysik på kvällen.
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback