Hur det gick med Ponnycupen

Kom på att jag inte skrivit om hur det gick för oss i Ponnycupen. Hoppningen förlorade vi ju med 1 p men den red jag typ ingenting i. Jag var ju med i dressyren där vi vann våran sista match mot Överby hemma och fick därmed 12 cuppoäng totalt, lika mycket som Överby och Lidingö.
Då räknar ridsportförbundet på något sätt (vet inte riktigt hur) men de kom fram till att Överby hade flest poäng och då blev de gruppsegrare. Vi kom 2:a och Lidingö 3:a. Vi föll lite på mållinjen kan man säga, men Överby är verkligen värda semifinalplatsen! 
 
Men säsongen är iaf slut nu och nästa säsong, 2014-2015 börjar igen framåt september-oktober, och då är det dessutom lite ändringar med nya regler(!).
 
Jag är dessutom också klar med hoppningen nu. Nu är jag 16 fyllda år och är då för gammal för hoppningen i ponnycupen. Så de födda 1999 eller senare får hoppa i år, och nu är det alltså bara dressyr för mig. Vad jag vet kommer vårat lag bli riktigt bra men det skriver jag mer om framåt hösten, ett bra tag kvar tills dess ju ;)
 
//Carro
Lite bilder från "hopptiden". 2010 började den, då var jag 12 år, och nu 2014 är den slut. Många roliga ritter har jag gjort, och FAKTISKT så har jag på alla mina starter i ponnycupen hoppning (vilket är rätt många) ridit felfritt i alla utom 1 tävling! Jag har ridit allt från minismå B-ponnys till större D-ponnys, supersnabba små C-ponnys till lite segare hästar, hoppat in i sista sekund och tävlat i mjukisbyxor och jaa det är en del man gjort under dessa matcher.
 
Men har varit riktigt kul att tävla i hoppningen. Nu kör vi all in på dressyren!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback