Ebbe

Idag red jag Ebbe på veda och det gick sjukt mycket bättre från förra veckan. Jag själv red mycket bättre och verkligen tog i och inte bara lallade runt och drog i tyglarna som det blev förra veckan.
Jag lyckades få honom att lätta av på bettet och bära sig själv, jag fick honom också i en högre och finare form än de tidigare gångerna också. Det kändes som ett par bitar lossnade för oss idag verkligen, superkul! 
Vi övade långa och rätt så svaga skänkelvikningar och det gjorde han galant! 
Nej men jag är verkligen sjukt nöjd med idag även om galoppen sket sig lite då han blev taggad och brallade iväg hela tiden och då orkade jag inte riktigt ta tillbaka och då blev det dragkamp igen men men, trav och skrittdelen var sååå bra verkligen! Säg hej till träningsvärken imorgonbitti! 
//Hedda 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback