Ridningen i tisdags

I tisdags red vi dressyr i ridhuset för Evelina och jag red Nova för första gången. Hon var världens snällaste och mysigaste att göra iordning i boxen och hur gullig som helst. Dock är hon HUR stor som helst.. På riktigt över 180 i manken(!).
 
Vi red volter i alla gångarter, minskade och ökade på volterna, skänkelvikningar, öka och minska tempot och lite fattningar från halt, skritt och trav.
Nova var skitfin och jätteduktig, askul att rida, en liten utmaning typ. Hon hade aldrig gått med på våran lektion innan men jag tyckte hon var jättefin. Hon gick ganska stadigt för det mesta, lyssnade på förhållningar, gick att öka minska, vände bra och så. Lite svårt i början med skänkelvikning snett igenom men jobbade på hela tiden och tillslut var hon riktigt duktig faktiskt. Hon är så pass stor att om man släpper trycker hon på väldigt mycket men hon var väldigt lugn faktiskt.
Galoppen var lite svårare dock. Vi började med att fatta galopp direkt ur skritt. Hon gjorde en skitbra fattning men sen tyckte hon det blev jobbigt att hålla igång den, och när jag då tryckte på lite blev hon lite sur och stannade till och kickade lite men jag fortsatte och sen slutade hon. I slutet gick galoppen bra iaf, både attt öka och minska. 
 
Gillade verkligen henne så hoppas jag får henne nästa vecka också
Har en bild när jag sitter uppe på henne men hedda har den bilden så laddar upp den senare:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback