Ludde

Ikväll var det först styrelsemöte där jag och jennie pratade en del med de andra om usek och annat... Sen vare iaf lektion.

Vi red dressyr i ridhuset för en ny ridlärare som heter Jossan, och jag red Ludde igen. Den här gången var han så SJUKT fin!! Han var så framåt och samtidigt kort i formen, eller asså inte så lång som han kan bli utan han behöll formen. Vi gjorde massa slutor på långsidorna i skritt och trav och han satte dem skitbra verkligen. Han höll inte alls på lika mycket att kasta sig och allt den här gången utan var ganska lugn faktiskt, även fast han tyckte en del saker var skitläskiga, typ ett sandkorn på ridhusbotten, haha nej men typ. Han skyggade för ridhusbotten en gång...
Han var för övrigt väldigt fin i traven. I början av galoppen var han också fin men sen blev jag trött och orkade inte riktigt hålla ihop honom men det gick rätt bra ändå :)
Ni får samma bild som förra veckan, jag till höger på den lilla vita ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback