Ridningen i tisdags

I tisdags red jag lektion på Veda på kvällen. Vi red dressyr för Magnus och jag red Pandora! Skitbra eftersom jag ska ha henne i KM på söndag :) (om det inte skulle ändras ngt)...
Vi red iaf en ganska bra övning tycker jag. Massa skänkelvikning, 10 metersvolter, öppnor och slutor. Sen lite annat men jag tyckte det var en bra lektion iaf. 
 
Pandora var jättepositiv och framåt. Hon är ju som hon brukar vara, inget konstigt lixom. Håll i tyglarna och så rider man bara på typ xd Men hon har börjat bli lite lägre i sin form än innan. Höll på hela passet i att försöka höja nacken lite på henne eller iaf få upp huvudet lite så hon kunde bli ännu kortare. Dock fick hon en ganska snygg form så höll den hela passet. Hon var väldigt lydig och flyttade skänkeln skitbra. Var bara allmänt fin ;)
 
Känns ändå väldigt bra inför KM på lördag. Vet hur jag ska rida på framridningen och sen är det bara att köra som jag brukar göra på henne, inte för lång framridning bara och sen bara ha kul! Men hon är så sjukt duktig den ponnyn, verkligen grym!
På fredag tänkte jag dra till Veda på kvällen och efter lektionerna fixa lite med henne så hon ser okej ut till lördag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback