Nougat

Igår red jag Nougat på Veda. Vi red dressyr för Magnus och det gick faktiskt riktigt dåligt. Han hade gått lektionen innan och var jätteseg då så han var ännu segare med mig. Vi gjorde bara skrittarbete första 30 minuterna vilket behövdes för min del iaf.. Han stretade emot JÄTTEMYCKET, flyttade inte ett skit för skänkeln och reagerade inte ens på spöt. Vi red på två volter där vi skulle flytta undan bakdelen och han lyssnade inte NÅGONTING, så jag släppte ena stigbygeln och fick göra typ ponnysparkar med det benet tills han flyttade. Han flyttade iaf typ direkt när jag tog i så. 
Sen var han ganska stel och stark, orkade inte alls hålla i honom om man säger så. Han var stundvis ganska fin men jag kände aldrig att jag hade någon riktig kontakt. Han var loj, seg, stel och stark precis hela passet och var inte särskilt possitiv.. Men skitsamma lixom, hade inte orkat i 1 timma till. Men hoppas det går bättre nästa gång iaf.
Här är iaf 4 suddiga screenshots från ridpasset haha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback