Nougat

I tisdags red jag Nougat på Veda. Vi red dressyr för Magnus i nya underlaget som jag faktiskt tycker är sämre än det förra. Det här är jättetungt enligt mig.. Men skitsamma, vi red lite övningar på serpentiner med volter i och sen lite galopparbete, skänkelvikningar osv. Lite blandat.
 
Orkar inte skriva värsta långa inlägget men det gick långt mycket bättre än förra gången. Han gick inte lektionen innan den här gången och var lite piggare på det. Trots att han var lite seg så orkade han iaf trava på lite. Gick jag på med spöt så tryckte det till lite i honom bakifrån så det var iaf bra att han var framme. Han var ganska fin i traven, stundtals SKITFIN i serpentinbågarna men det är bara jag som inte orkar hålla emot, haha måste börja träna lite. Eh nä kommer inte gå HAH. Men han var mycket kortare i formen idag och det gick att hålla den hyfsat så är ändå nöjd. Galoppen gick också bra men traven bäst :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback