Mina Ponnycuper #2

Säsong 2011-2012
 
1. Hemmamatch i hoppning mot Skånsta
Första matchen för den här säsongen var en hemmamatch. Jag hade Moa, hahah lol alltså. Kommer typ inte ihåg någonting förutom att jag fick ett stopp på 2:a hindret... Matchen slutade iaf oavgjort.
En bild från ritten iaf hahahah Moa var väldigt söt iaf
 
2. Bortamatch i hoppning mot Täby
Hahah den här matchen vet nog alla om. Jag fick den minsta ponnyn, såg ut som ett litet russ typ, som hette Rufus! Skäck med typ isabellfläckar och mörk man och svans. Världens sötaste men jag var så inte taggad. Den fick 4 fel med hemmaryttaren när den rev och var jätteseg. Jag trodde den skulle riva med mig också haha.. Jag gjorde den skitpigg på framridningen och sen inne på banan bara tutade vi och körde typ!! En funktionär stod i vägen för 3:an och märkte inte att jag kom så man hör på filmen när läktaren och jag skriker på henne.. Men det gick skitfort och han hoppade jättebra! Blev felfri och matchen slutade oavgjort!
 
3: Bortamatch i hoppning mot Lidingö
Den här matchen fick jag rida ett svart D-ponny sto som hette Betty. De sa att hon kunde stanna så då ville jag inte stanna. Kommer inte ihåg nåt typ men blev felfri iaf och matchen slutade oavgjort. Haha jätteful runda men 2 år sen ;)
 
4: Hemmamatch i hoppning mot Täby
Den här matchen hade jag Moa igen och ville INTE få stopp den här gången. HAhaha herregud garvar rakt ut när jag tittar på ritten, Också 2 år sen, men vafan det går i 2 km i timmen och det roligaste av allt: Hedda bakom kameran som är så nervös så jag vet inte vad HAHAHAAAAH dör..
Jag red felfritt och helt random fick jag silvermedalj också hahahah
 Hahaha se och njut på filmen, skämt åsido JAG ORKAR INTE SÅ FUL RITT HAHAHA
 
5: Bortamatch i hoppning mot Skånsta
Skulle egentligen inte ridit den här matchen men efter en ridskolecup när vi skulle räkna ihop alla i vårat lag hade vi en för lite så jag hoppade in då! Jag fick rida ett D-ponny sto, mörkbrunt som hette Amy. Hon var en sån här snäll häst som jag typ inte behövde göra någonting på haha. Skitsnäll verkligen! Hon hoppade bra och det flöt på. Jag fick pris för "Snyggaste ritten" som vissa klubbar har i ponnycupen och matchen slutade oavgjort.
 
6: Hemmamatch i hoppning mot Enskede
Sista matchen för i år red jag Jane. Hon var rätt lugnt den här perioden och nästan lite seg, hon brukar ju bara tuta och köra annars men det gick att styra henne ordentligt just då iaf haha. Men jag red felfritt, dock var det 3 i vårat lag som fick fel då det låg en jättestark solkatt precis på ett hinder så alla 3 tvekade där. Sen för andra laget var solkatten borta så då hoppade dem allt hahah.. Tyvärr förlorade vi då matchen men jag tog silvermedaljen typ 1 hundradel från guld, hahah 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback