Kiwi Querida

Idag åkte jag till Kiwi vid lunch ungefär. Gjorde först allt i stallet och sen tog jag in henne. Samtidigt kom Wendela och skulle rida Rendes så vi red dressyr tillsammans i ridhuset. Bara hon och jag där och vi satte på musiken och red sen dressyr där. Var hur mysigt som helst och det bästa var ju att hon gick såååå mycket bättre än de andra dagarna!!
 
Jag red igenom henne helt idag. Massa lösgörande övningar och sen lydnadsövningar, massa övergångar osv. Gjorde i alla gångarter och red ungefär 50 minuter. Behövdes verkligen!! Men Kiwi var verkligen jätteduktig idag! Hon blev jättefin i formen, framåt, flyttade undan skänkeln SKITBRA. Igår flyttade hon inte ett steg och idag flög hon undan lixom. Öppnorna och slutorna var jättefina. Gjorde skänkelvikning i en sax kan man säga rakt upp på medellinjen och det funkade skitbra för att få henne att bli mjuk i båda sidorna och flytta undan.
 
Mamma filmade lite så tog några screenshots, haha.
Imorgon får hon ta det lite lugnt. Hade egentligen tänkt rida ut en stund men det ska både regna och blåsa så jag rider barbacka i ridhuset en stund i stället. Skritt och trav, kanske lite galopp. Ska bara känna av att allt från idag är kvar och sen bara rida henne i låg form en stund, mysa lite bara, det är hon värd nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback