Kiwi idag

Idag åkte jag till Kiwi direkt efter skolan och var där runt 2. Mockade direkt och fixade lite, sen hämtade jag henne i hagen. Hon var jättesnäll när jag satte på grimman och så men sen ville hon ju inte gå in xd haha fast efter typ 10 sekunder gick hon ändå. 
Borstade på henne rätt länge och pysslade med henne. Haha det var skitlerigt i hagen och hennes hovar var helt dränkta i lera så fick spola av hovarna på henne också.. Haha. Sen gjorde jag henne klar och skrittade sen ut en sväng. Det var jättemysigt ute, solen var jättevarmt och det var helt vindstilla. Kiwi gick och frustade, var helt avslappnad och öronen frammåt hela tiden. Skrittade henne lite i en låg form, annars långa tyglar. Skrittade i typ 25 min och sen tänkte jag trava henne lite men jag struntade i det för att istället bara ge veckan med henne en mjukstart så att jag inte sitter upp och hon direkt måste trava på. Hon var lite stel i benen eller vad man ska säga, hon fick mest sträcka på sig idag.
 
Sen red jag tillbaka till stallet, fixade henne och sen fick hon äta sitt hö med gossitäcke i boxen ;) Packade lite höpåsar, fixade all utrustning och sen åkte jag till Veda.
 
Imorgon får hon vila helt, någon annan mockar så behöver inte åka dit imorgon. Söndag vilar hon också men kanske promenerar lite med henne en sväng, annars bara dit och sköta om henne, mocka och sånt :)
 
Här är lite bilder från idag!






Avslutar med en bild på snyggingen när hon fick hö ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback