Kiwi idag

Idag sov jag till nästan halv 12 . Var sjukt trött från spökkvällen men jag gick upp och åt frukost, bytte sen om och åkte till Kiwi. Gjorde först allt stalljobb och hämtade henne sen från hagen. Idag var hon skitgullig! Haha när jag var kanske 30-40 meter ifrån henne så ropade jag lite på henne och då tog hon upp huvudet och gick till mig! Duktig ponny?? ;) Tog sen in henne och hon var helt SJUKT lerig. Blötlera över halva benen typ. Lerklumpar i manen och torr lera över hela halsen och ansiktet. Tog rätt dåligt lång tid att fixa henne. xd
Gjorde iordning henne och sen skrittade jag ut en stund. Red sen till volten och travade henne några varv där.
Hon var rätt stel och så men förstår det eftersom hon vilat nu några dagar. Men travade henne bara i låg form och joggade bara lite. Kan inte säga att det gick bra eller dåligt. 
Skrittade tillbaka henne sen och fixade klart henne, tog sen ut henne i hagen igen, fixade det sista och åkte hem.
 
Imorgon ska jag iaf börja rida igång henne lite mer. Rider nog i ridhuset då det är sjukt kallt och blåsigt ute just nu. Lite regn ibland också. Rider dressyr och sen nu under veckan ska jag börja "bygga upp" nivån eller vad man ska säga, kör lite hårdare med varje dag Varvar med att rida ut på torsdag om det inte är storm och spöregn.. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback