Kiwi......

Idag var jag hos Kiwi då.. Åkte dit med Wendela vid 11 ungefär. Gjorde allt i stallet och hämtade henne sen i hagen. Skulle bara rida lätt barbacka i ridhuset så jag red mest lite lätta skrittövningar, typ lite volter och serpentiner i en låg form. Travade lite och galopperade ett varv på volten i varje varv. Skulle mest känna att hon fortfarande var mjuk. Mys i ridhuset barbacka, bara jag och Wendela och musiken på. Hon var jätteduktig och snäll. Red i typ 30-35 minuter, sen fick jag rida Rendes lite medans Wendela mockade i ridhuset HAHAH.. 
 
Efter vi ridit tog vi våra hästar och så skrittade vi av dem lite en sväng runt hagarna. Kiwi var skitsnäll i början. I BÖRJAN. När vi kom till hagarna så gick hästarna i hagarna efter oss och hon började hoppa och galoppera på stället. Visste direkt att hon höll på att ladda upp. Sen kom vi till Vimsas hage, hingsten ;) Han hrrn;ade lite åt henne (haha) och Kiwi fick SPEL!!! Hon sparkade bakåt mot honom först(dock en lång bit ifrån honom) och sen drog hon rakt fram, drog ner huvudet och bockade RIKTIGT JÄVLA HÖGT flera gånger om och om och om igen. Jag hamnade på halsen och lutade mig så mycket bakåt jag bara kunde men hade ingen chans rent ut sagt. Åkte av mitt framför henne och täcken på henne snurrades runt en bit och tyglarna åkte över huvudet på henne. Och då så galopperar hon iväg och hästarna i hagarna börjar självklart också galoppera så Kiwi börjar typ tävla mot dem. Där ligger jag i leran och ser Kiwi galoppera bort mot vägen med täcket på sidan och tyglarna hängandes vid hovarna på henne. REN PANIK VAR DET. Som tur var stannade hon och började äta gräs.. När jag var 1 meter ifrån henne så tvärvände hon och galopperade vidare och då trodde jag på riktigt att hon skulle dra ut på vägen men hon sprang in på stallplan. Var ingen där  då som såg det och kunde hjälpa till men hon började springa in vid transporterna och då tog jag henne från ena sidan. Fick sätta en fot på tygeln och snabbt som fan ta tyglarna.
 
Från precis INGENSTANS så bara drar hon iväg i världens bockning. Barbacka med ett täcke och jag hade ingen chans alls. Det gick bra med Kiwi men jag sträckte typ låret lite...
Imorgon ska jag och Hedda rida dressyr på henne i ridhuset antagligen.



Kommentarer
Anonym

Tråkigt är det hedda eller carro som red kiwi

Svar: Det är Heddas förra ponny
ponnyboken.blogg.se

2015-03-09 @ 19:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback