Ridningen igår.. HAHA

Igår red vi dressyr för Magnus och jag hade Nougat..

På ponnysidan såg ponnysarna ut att bråka en del.. Lucy stegrade, bockade och kastade av sin ryttare typ 2 gånger. Efter 20 min på Nougat kommer Malin över med Lucy till våran sida och JAG FICK SITTA UPP!! xD HHAHAHA minsta ponnyn någonsin, typ lika stor som chicco. Hon var iaf lite vild. Hon stegrade och bockade och försökte få av mig men jag var på med spöt typ hela tiden och eftersom jag är så stor på henne gick det inge vidare att bocka av mig för hennes del. Sen blev det galopp, runt runt och hon drog och sprang men efter något varv i galopp kunde hon trava utan att bocka och stegra. I slutet släppte hon efter men då hoppade jag av så jag skulle fortsätta på Nougat men de typ 5-10 minuterna jag red henne var ju rätt roliga xD

Iaf med nougat, i traven var han ganska fin, galoppen gick jättebra. Övergångarna på honom är ganska svåra tycker jag. Galopp-trav är inga problem men skritt-trav och trav-galopp slänger han upp huvudet. Vi red lite öppnor och slutor. Det gick helt ok men han va lite loj och det var ganska svårt på honom.

/Carro

Har ingen vacker dressyrbild på när jag satt på Lucy men jag galopperade typ nästan hela filmen för att hon skulle sluta bråka så här är 4 mindre fina bilder på mig och miniponnyn




Kommentarer
Amanda

Haha lilla Lucy❤❤

2013-05-23 @ 10:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback