Ridning

Idag red jag igen i 18:30 gruppen och jag hade Caramelle. Var först inte så taggad eftersom hon va ganska jobbig senast.. Men Malin har trimmat till henne lite nu några dagar.

Vi red dressyr för Evelina och de va en asnajs lektion! Vi red många 10-metersvolter, snett igenom i skänkelvikning längs hela ridhuset. Vi hade hela ridhuset för oss själva eftersom ponnygrupperna var på uteritt. Vi red 3 stora volter över hela ridhuset där de va galopp på de yttersta.

Lektionen gick aaaaasbra! Caramelle var så jvla fin!! Har typ aldrig ridit henne såhär fin! Det gick skitbra att sitta ner i traven och hon travade på i bra takt och gick stadigt och var lång i halsen som hon ska vara, då hon lätt gör den supersuperkort och då bara trippar hon men idag var hon lång men ändå samlad. Hon lyssnade jättebra på förhållningar utan att bryta av från traven och galoppfattningarna blev bra, avbrotten också skitbra och hon höll sig kvar i formen och gjorde mjuka övergångar. Det coolaste var ju typ ändå att jag kunde göra en skitbra skänkelvikning snett igenom undan för höger (som jag tycker är hennes jobbigaste sida i skänkelvikning) genom hela ridhuset utan att hon ens drog upp huvudet, trippade eller stannade till. Hon travade framåt, flyttade skitbra och gick stadigt.
Hon förvånade mig verkligen! Haha malin har gjort ett jäkla bra jobb med henne för så här fin har jag aldrig ridit henne!
/Carro

Lite bilder från idag. Hon var så jäkla söt ute i solen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback