FINAL Ponnycup dressyr

Idag var det FINAL i ponnycupen dressyr! Finalen anordnades och arrangerades av Gladö Ridskola. Vi mötte Södertälje, alltså var det Vallentuna mot Södertälje i den slutliga finalen!

Vårat lag bestod av (startordning):
Caroline Davidsson
Kajsa Andersson
Hanna Jansson
Sofia Killander

Det lottas ju vilket lag som börjar på vilka två hästar och jag och Kajsa fick börja på 2 hästar, jag var start nr 1 och Kajsa start nr 3.
Hästen jag fick var en skimmelvalack f. 1997 som heter Tachino. Gladö beskrev den som rutinerad, svår i övergångarna och kunde bli seg.
Han var ganska stark att rida och jag blev skittrött direkt.. Tävlingen var utomhus i solen och jag hade svart kavaj på mig och höll på att svettas ihjäl.. Framridningen gick inte så bra men inne på banan gick det bättre. Jag gjorde lite fula halter och den blev stark och stretade emot några gånger men annars helt okej.
Resten av laget gick det också bra för, det var jäkligt jämnt mellan lagen efter alla ridit..

Vallentuna fick 16,5 poäng mer än Södertälje OCH TOG GULD I PONNYCUPEN DRESSYR 2013!!!!!!!!!

Vi gjorde det inte bara i hoppningen, vi tog dubbelguld i säsongen 12-13 och det är så jvla sjukt så det finns inte!!
Vi ÄR verkligen bäst. #vedaforever

Video på min ritt kommer.. Även fast den inte är jättevacker så bjuder jag på den...
/Carro




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback