Dressyrkurs dag 5

Igår var det sista dagen på dressyrlägret. Vi red programridning för Evelina som domare.
Vi va där typ 8 och knoppade och borstade, sen gick vi ner och byggde staket. Sen direkt upp igen, lindade på typ 5 min, sadla, tränsa och gå ner.

På framridningen red jag mycket halter och halvhalter. Övergångar, längningar, skänkelvikningar, ryggningar, 10-metersvolter, förvänd galopp mm. Hon var ASFIN! Hon har blivit jätte stadig och mjuk in i handen och hackar ingenting utan går på ett fint stöd och det går att ställa och böja utan att hon stretar emot nu. Det kändes iaf jättebra och hon va skitduktig!

Inne på banan gick det också bra! I vänster förvända fick jag dock ett avbrott och sen lite småmissar, typ bla. blev ryggningen lite konstig och halten i början blev konstig. OCH JAG HÄLSADE MED VÄNSTER HAND?! Hur gick det ens till??? Hälsar alltid med höger men nu helt plötsligt blev det vänster?? Aja, hon va jätteduktig och det här va både min och hennes första LA! Hon satte nästan allt (som jag aldrig trodde att hon skulle göra från början)..

Fick 64,08% och är nöjd med ritten och henne! Hästarna dock fick inte gå på bete igår utan släpps på måndag istället. Var iaf ett najs läger, har jobbat satan med henne men nu i slutet blev det ju äntligen bra!

Här är massa bilder från sista dagen! Kommer film på ritten i annat inlägg
/Carro




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback