Dressyrkurs dag 4

Idag var det näst sista dagen av lägret. Vi red i ridhuset men delade upp gruppen i 2 grupper så jag, hanna och hedda red tillsammans. Vi red massa olika delar ur våra program. Jag övade massa förvänd galopp som tillslut satt! 10-meters volter, halt-rygga, galoppfattningar, travökningar och skänkelvikning.

Hon var helt SJUKT fin idag!! Trasslade INGENTING på hela lektionen utan hade bra stöd in i handen och hade fin takt och bra tempo nästan hela tiden! Hon gjorde SKITBRA ryggningar och skakade inte ens på huvudet (som hon brukar göra). Hon gjorde grymma fattningar ur skritt, va jätteduktig på längningar och lyssnade bara allmänt bra idag! Vi avslutade med att rida igenom våra program på 20x60 bana. Red alltså LA:1 på Twist. Hon flöt på skitbra, typ alla momenten satt, typ inga missar och hon var ASduktig! Imorgon är det riktig programridning lixom och tror vi får protokoll på det också(Evelina domare). Ska rida 10:00 så rider fram 9:30, är där typ 8 då och knoppar och fixar.

Jag, Hanna och Hedda stannade och kollade på hoppningen, hedda åkte sen hem och jag och hanna tvättade Twist och Kummin. Tvättade hela kropparna, man och svans och de typ glänser nu!! Twist har nog aldrig varit så ren i hela sitt liv.. Medans hästarna torkade med varsitt fleecetäcke i boxarna smörjde sen upp våra grejjer till imorgon, träns och det och sen plockade vi av täckena och åkte hem.

Här är några bilder från dagen men det kommer fler så fort Hedda skickat dem!
/Carro




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback