Kingen & Billan

Hej! Sry för lite sen uppdatering men så blir det typ...
Idag var jag hos Carro vid 2 och då var vi hemma en stund och tog sen hennes moppe till Vallentuna där vi köpte massa godis.. Sen åkte vi hem till henne igen och sen körde vi till stallet där Kingen, Billan och Fanny står. Hahah jag körde moppen dit!! Heheh första turen med körkort ;) 
Vi tog in hästarna och fixade sen Kingen och Billan som vi skulle rida. Vi va lite duktiga och matchade schabrak och lindade!! Billan blev lila och Kingen blev röd, men billan passade typ skitbra i lila?!
 
Vi red sen bort till åkern/ängen och red där i typ 1 h. Jag red först Billan i 30 min och sen bytte vi så jag red Kingen sista 30 minuterna. Hahah aa men det gick ju inte bra iaf. Hon var lite knäpp, svårt att förklara men aa.. Hon är iaf en gammal travare så hon tycker såklart att det är svårt att hitta takt i traven och att ens ridas med ryttare på ryggen men hon kan ändå, även fast det är helt sjukt svårt att rida henne. Det ÄR ingen lätt utmaning men det är ändå sjukt kul när det väl funkar! Så hon är trots allt ändå duktig tycker jag.
 
Med Kingen gick det, HAHAHHAHA åt helvete. Hahah han sparkar ju ganska ofta med bakbenen såfort man försöker rida framåt eller typ trava eller något. Man typ övar bara på att rida honom framåt utan att han ska sparka. När han kickade ganska mycket så utmanade jag honom lite och "kickade tillbaka" och då jävlar blev han sur! Blev typ krig mellan oss, han bara hoppade och sparkade och bockade och så var det ca hela passet. Vi slutade sen och jag skrittade tillbaka på Billan och Carro på Kingen.
 
Hahahhah ja det gick inte bra direkt.. Men de har stått några dagar ändå så vi fortsätter imorgon typ,haha.
Några bilder blev det iaf, så här är några...
Ikväll har vi tittat på 2 filmer, spelat Wii och ätit godis, hahah ska nog sova snart men aja, här är bilder på mig och hestarna. Obs lite fula hoppbilder på mig och kingen.. Men bjuder vafan, no hate please HAHHA
 
Billan
↑ Här släppte det lite äntligen!! sry glapp men vafan äntligen gav hon efter!!
 
 
Kingen (hahah)
Wiiiiiiiii
 
Hoppla
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback