Första gången jag red Brownie

Januari 2010 kom en liten brun d-ponny, en fux d-ponny, en stor svart häst och en stor mörkbrun häst till Veda. Första gången vi såg dem var jag 11 år och vi gick ner och tittade på hästarna. Jag tyckte som alla andra(haha) att den lilla fuxen var sötast men den lilla bruna var också så fin...
Vi hade någon grej att man skulle ge namnförslag till dem, och sen fick alla varsitt namn. Den lilla bruna fick heta Brownie.
9 år var Brownie när han kom till ridskolan. Han reds till under några veckor, kanske 2-3 och sen sattes han direkt in på lektioner då han skötte sig superbra!
Carro 11 år kom till Veda och skulle rida och en kompis,  haha typ 13 år då sprang ut och sa: "Carro du ska ha Brownie!"
Hahahah vi tyckte väl antagligen att det var skitcoolt att få rida någon av de nya hästarna. Brownie hade endast varit på Veda i knappt 1 månad. Jag blev som man var då, skitnervös och blev helt livlig typ.. Hahahaha, och nu kommer failen jag tror inte jag sagt...
 
När jag stod och borstade på honom hade jag boxdörren nästan helt stängd då jag inte hade någon grimma på honom. hahah, helt plötsligt puttar han upp dörren och travade ut ur boxen tvärs över till Wellness box som var tom just då. Hahah failat.
Första ridningen då, hahahaha omg.
För det första, när vi skulle gå ner till ridhuset var jag skitnervös.. Det var vinter och skitkallt så vi ledde runt hästarna utanför ridhuset. Brownie var helt överspeedad och helt plötsligt stannade han till och reste sig rätt upp med hovarna rakt ut i luften. Jävlar tänkte jag han är galen.. Men vi gick in i ridhuset och hoppade upp. Brownie ville inte stå stilla och då blev jag asnervös så jag började skritta längs spåret typ direkt.
Han gick ju gå på tygeln av sig själv då och jag kunde inte rida alls, 11 snart 12 år. Jag tyckte ju det gick skitbra men det var ju bara Brownie som gjorde allt själv, hahha. Han var iaf jätteduktig och såklart blev det direkt nya favoriten. Hela traven var jättefin och han var bara allmänt duktig. Så skulle vi galoppera då... Hahah när jag la galoppskänkeln drog han iväg som jag vettefan! Shit va han sprang! Bara skena runt runt runt och det gick lite fort typ... Slutade med att jag fick galoppera själv medans de andra skrittade, hahaha.
Brownie blev iaf direkt nya favoriten och jag red honom i säkert en halv-hel termin. BARA Brownie var det.
Ett halvår efter första gången gick jag mitt första ridläger på Brownie. Dagridläger var det och vi red dressyr eller hoppade på förmiddagen och red uteritt på eftermiddagen. Han var fortfarande jätteduktig som var så säll lixom, men på en uteritt en av dagarna började bockandet för första gången typ... Hahah i galoppen bockade han och jag flög.. Brownie galopperade vidare och stannade på ängen och började äta...
Sen har ni ju hört resten. Red honom skitmycket 2011, 2012. Har gått 3 hoppläger, 1 dressyrläger och 1 dagridläger med honom. 2013 har jag knappt ridit honom alls. Typ 3-4 gånger. Men jag VET att jag ÄR skitlång på honom nu. Han är en mindre D-ponny. Så trots att jag rider honom så lite nu är jag alltid så sjukt glad när jag väl får rida honom.
Första hopplägret med Brownie. 2010, HAHAHA
 
Ni hittar massor av videos när jag rider Brownie på våran Youtube kanal eller Videofyme konto, där vi heter Ponnyboken. Simpelt



Kommentarer
Amanda

Bra inlägg!! :) :D

2013-07-15 @ 21:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback