Ridningen i tisdags

I tisdags på ridningen red vi dressyr för Magnus och jag hade Twist.
Hon va verkligen jättekonstig den här gången. Det började bra. Var lätt att plocka ner henne och hon va bara allmänt duktig. Sen började hon knasa så gick på med spöt en gång för att hon skulle gå framåt, istället då, så sparkar hon bakut och blev sen helt knäpp för hon blev ju typ rädd för sig själv så då började hon studsa. Dock inte så länge då jag snabbt tog tillbaka henne men ändå.

Resten av lektionen var hon jättejobbig. Hon bara trasslade med huvudet, drog iväg framåt och lyssnade inte alls på förhållning. Hon blev bättre i galoppen när jag kunde driva fram henne mycket mer och hon gick bättre där men traven blev inte alls bra.
Ska hoppa henne imorgon i hoppspecialen (förmodligen) så hoppas verkligen att det går bättre då för nu när det börjar gå riktigt bra på henne vill jag ju inte bara tappa allt bara sådär..
/Carro

Här var hon ju iaf fin..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback