Ponnycupen

Idag vare sista ponnycup hoppningen i "grunden" för den här säsongen men vi har som sagt matcher kvar eftersom vi är i semifinal i hoppningen! Iaf, jag var ju med idag på Twist.
 
Startordningen idag:
Vilma Halvarsson - Käck
Jennie Noreskog - Pandora
Hedda Aspheim - Plopp
Wilja Berggren - Jane
Caroline Davidsson - Twist
Johanna Lundström - Dumle
 
framridningen gick helt okej men hon var ganska jobbig för hon tryckte innåt så mycket i alla gångarter så behövde ställa henne och flytta undan massor så att hon skulle gå kvar på spåret så att säga. Hon var ganska pigg i galoppen men ändå fin. När vi hoppade fram var hon jätteknäpp i början. Innan jag skulle fatta galopp blev hon skittaggad och ville dra iväg direkt och när jag höll henne tillbaka började hon hoppa i luften typ, hahahaha.  Hon hoppade iaf fint och var framåt.
 
på banan var hon jättejätteduktig! På vissa hinder trodde jag att hon skulle komma in fel typ de 4-5 sista meterna innan och jag ville inte ha det där korta språnget innan då hon kanske slår i bommarna då och river så försökte mer öka mot hinderna och på 4:an hoppade hon av VÄLDIGT mycket tidigare än vad jag trodde som ni ser på videon längre ner xd. Hon var iaf superduktig och vi blev 0:a!
 
Alla i laget blev felfria och det blev även sundbys lag så matchen slutade oavgjort.
Här är videon från min ritt. Ja ni ser ju på vilka hinder det blev lite konstigt ahhaha...
väldigt fin videobild... HAHAHAHHA



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback