Dressyrspecialen

Igår på dressyrspecialen fick jag äntligen rida Robban igen! Har inte ridit honom sen lägret så jag var as glad!
 
Vi började med att rida skänkelvikningar på långsidorna genom att flytta in hästan om medellinjen och sen tillbaka på spåret, i hörnen skulle vi sen trycka ut baken. Sen gjorde vi en övning där vi gjorde 10m volter i varje hörn sen skulle vi rida skänkelvikning halv igenom och det gjorde vi då varvet runt. Sen jobbade vi galoppen på två volter.
 
Ja, det gick verkligen inte bra! Det var som att sitta på en helt annan häst. Ibland fick jag till det och han travade på framåt men mot slutet blev han typ en monster, hahah nej men så fort jag gick på met spöt så börja han sparka och hålla på, det var jätte jobbigt och jag trodde jag skulle ramla av flera gånger, haha. Trotts att det gick som det gick så är jag ändå glad att jag fick rida honom och nu är jag as sugen på revansch om man kan säga så!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback