Ridningen

Orkar inte göra något jättelångt inlägg men skriver lite iaf..
Igår red vi dressyr igen, för Magnus och jag hade Candi. Är så jävla mad på att ingenting funkar längre. För 2 veckor sen satt jag på framridningen på honom och han var HUR lätt som helst. Red in på banan med en bra känsla och bankade igenom 72% på protokollet.
Men nu idag funkar inte ett skit? Han är stark som fan, bara tar bettet och drar lixom. Han är skev och svinstark, går knappt att rida. Han ger inte efter en sekund och är bara dryg lixom. Lyssnar inte för skänkeln sidförande, även fast jag släpper stigbygeln och ger typ ponnysparkar. Lyssar inte alls och det är så jävla tråkigt.
 
Det kommer några och säger, men det gick väl bra?
Jag vet att det inte går bra. Det SER bättre ut än vad det känns, så är det, men bryr mig fan inte om hur det ser ut när det känns som jag bara sitter på en häst i typ elefant storlek och har två snören att styra med. Funkar inte alls längre och vet inte vad jag ska göra. Rider på samma sätt som jag gjorde för 2 veckor sen ju men det funkar inte?
 
KANSKE har för hård press att det ska gå svinbra bara för att det gjorde det på tävlingen.
Han ÄR ingen lätt häst, verkligen inte, men när man vet att man klarat det en gång blir man bara skitarg för att man inte kan klara det igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback