Hoppspecialen i fredags

Sorry att jag glömde skriva men skriver bara lite grann nu om den. Jag hade Robban igen och det var TOTAL snöstorm kaos!! Det snöade som fan och blåste så vi satte på ländtäcken på hästarna när vi tog ner dem.. Robban blev helt tokig när jag gick med honom, han bara hoppade på stället och snurrade runt. Blåste som faan..

Vi red iaf samma bana som det va på tävlingen i söndags faktiskt! Vi travade fram dem först och galopperade lite. Robban var så JÄÄÄVLA fin! Fyfan alltså omg, han sög på som fan i bettet och hade jättemycket energi. Han var typ en helt annan häst att rida, istället för den lite sega hästen som tar 30 min att få igång var han framåt direkt. Han var bääst då!
Vi hoppade fram på ett litet kryss och sen byggde vi upp det med svårare. I slutet hoppade vi en bana på 80 cm två gånger var. Han hoppade bra, lite seg så fick dra igång honom lite men sen hoppade han skitbra! Vi gjorde en omhoppningsbana och då ägde han!! Han tryckte på och vände snävt hela tiden. Han var verkligen asduktig!

Är nöjd med honom helt klart, han var skitduktig!!😘
Sorry men har fortfarande inga nya bilder på honom...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback