Avslutning ridningen

Idag var det sista lektionen för terminen på tisdagar så vi satte lite glitter på hästarna och red halva lektionen dressyr och halva lekte vi lite. Så himla roligt!!

Jag red faktiskt Brownie idag! Var ett halv år sen sist så var lite kul! Han var faktiskt rätt fin. Lite seg ibland men annars helt okej. Han är ju verkligen miniponny för mig som är typ 2 m lång och han är stor C/liten D ponny. Vet att jag är för lång för honom men kul att rida honom lite då och då de gångerna jag faktiskt får det! :)

Vi red iaf dressyr först och vi red för Jossan. Efter ca 40 min så ville vi leka lite, hahah. Ponnylektionen hade haft lekar och en bana så vi körde också den! Vi delade upp oss i två lag och sen raceade vi genom banan med hinder, hoppa av och gå balansgång mm. Haha Brownie var supersnäll och drog alltid på när man skulle galoppera tillbaka till mål. Skitduktig och han verkade faktiskt tycka det var lite roligt att springa fort, hoppa osv istället för dressyr i en timma. Var en skitrolig lektion iaf! Brownie var så jäkla rolig och när man hade gått balansgång skulle man fort upp igen och galoppera tillbaka. Hahaha alltså shit vilken ponnyunge man var då, hopp upp, vänder runt och fattar galopp och galopperar fort som fan tillbaka till mål och Brownie tryckte på då!

Var iaf asroligt att rida honom igen och en rolig avslutning för terminen!
Missar tyvärr hoppspecialen på fredag men kanske ska rida igen imorgon.

Här är lite bilder från idag, haha som sagt är jag lite lång på honom..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback