2013

Nu när 2013 snart är slut tänkte jag göra en sammanfattning av året!
*Red min första dressyrtävling på Twist
*Jag och Hedda red på en jättebusig uteritt med pållarna
*Åkte skidor
*Tog över rollen som Ordförande i Ungdomssektionen
*Tävlade flera ponnycuper på Twist
 
*Passade Bonzai och Kiwi i några dagar när Hedda var bortrest
*Vårat dressyrlag i Ponnycupen fortsatte att leverera och vann 2 matcher på samma dag, ena matchen vann vi med 60 poäng och andra med 70 poäng!!
*Fyllde 15 år!
*Tävlade Twist i ponnycupen hoppning och dressyr
 
* Blev 2.a placerad i RSC Dressyr på Ludde
* Fick min moppe!!
* Fick min JW ridhjälm
* Red Kingen & Billan för första gången
* Gjorde typ mina bästa knoppar någonsin på Kiwi
* Red Nougat, Humla, Muscot, Jim,  Aladdin, Pepsi och Lizt för första gången
*Praoade på Veda i 2 veckor
*Red Jim, Muscot, Aladdin och Toy under praoen. Ungefär 2 hästar om dagen.
 
 
 
April var en ganska chill månad ändå...
* Red Brownie för första gången på 10 månader!
*Red Fanta för första gången på över 1 år!
*Hopptävlade & Dressyrtävlade Twist
*Red Dorina för första gången
 
* Var funktionär under Majhoppet
*  Red Semifinal Dressyr i ponnycupen som vi tyvärr förlorade...
*  Tävlade Twist i RSC hoppning, tidshoppning, snabbaste tiden i fas 2 men rev tyvärr näst sista hindret...
*  Segrade i Ponnycupen Hoppning 2013 med världens bästa lag och lagledare! Fick rida en skitkul ponny!
*  Laget tränade satan vid lunch en dag, red program på Plopp och prövade Käck men vi gav upp på honom hahah...
* Jag & Hedda red Kiwi & Bonzai
* Tränade ännu en kväll med ponnycuplaget och red Pandora, har satt allt och vi var med i semifinalen omg 2 hemma mot Haninge som vi VANN och därmed var vidare i FINAL!! Dessutom slog jag nytt person bästa på 70,??% och tog guldmedalj
* Följde med VRK's ponnyallsvenskalag div 3 dressyr och hejjade i finalen som de tog silver i!
* HAHA red Lucy för första gången!! (dock bara för att hon bråkade på lektionen ;)
 
* Hade en liten "stallvärdinneavslutning" på veda en kväll där vi körde massa lekar där jag typ vrickade tån så den blev blå i 3 veckor och kunde knappt gå
* Dagen efter jag vrickade tån var jag så dum så åkte till Grönan en hel dag med stallvärdinnegänget, hade iaf sjukt kul! Vi körde femkamp och jag var asdålig, hahah kom typ 18 av 20...
* Var med i RSC finalen i både hoppning och dressyr där jag tog brons i dressyren och guld i hoppningen! Dressyr på Ludde och hoppning på Twist!
* Red finalen i Ponnycupen Dressyr där laget SEGRADE och därmed tog GULD i både dressyr & hoppning 2013! HELT sjukt!!
* Slutade 8:an och fick SOMMARLOV!!!
*  Jag & Hedda red galna uteritter på Kiwsan och Bonsan (hahahah)
*  Gjorde goda amerikanska pannkakor med Hanna
* Dressyrkurs på Veda där jag hade Twist!
*  Red programridning på Twist, LA:1 för första gången
*  Var funktionär på runhoppet
 
 
* Skrittade ut hästarna till sommarhagen, jag skrittade Twist & Maestro
* Gick moppekurs i 3 dagar OCH TOG KÖRKORT!!!
* Var ute och seglade
* Red på pappas jobbarkompis dotters islandshästar tillsammans med henne ute i skogen! Skitkul!
* Red Kingen, Billan och Fanny med Carro!
* Hoppade Fanny på ängen och hon hoppade typ höjdrekord!?! hahah hon var skitpigg och hoppade typ en halvmeter över alla hinder! Fanny som brukade riva 40 cm hoppade typ 1 m utan att riva!!!
* Red Bonzai brodern för sista gången...
 
* Red Mc Cloud för första gången och satte även årets första avramling den gången! HAHA
* Var kaosdag när jag hedda Helena och Kiwi åkte till Frösåker där hedda skulle tävla, fan va duktig kiwi var som stod ut med allt som hände, hahah.
* Red ut på världens roligaste uteritt på Nougat!
* Flyttade till nya huset!
* Var funktionär under Augustidressyren
* Skrittade hem hästarna från sommarhagen, Skrittade in Twist och skulle skrittat Cyklamen också men skippade den då han var heltvild så ledde honom istället som inte heller var så jäkla lätt xd
 
* Elvis avlivades och fick åka till hundhimlen
* Tävlade LA för första gången någonsin, debuten blev på Pandora!
* Hopptävlade Pandora
* Red Nova för första gången
* Köpte nya ridstövlar
 
* Tävlade Ponnycupen Dressyr borta på Djurgården, fick rida en D-ponny som hette Walther och laget vann!
* Satte årets 2:a avramling, den här gången på Ludde när han tvärvände påväg mot ett hinder i lugn trav...
* Red Robban för första gången!
* Passade Kiwi i en vecka och näst sista dagen satte jag även årets TREDJE avramling! jävla ponny alltså, haha red barbacka och skrittade av henne ute så drog hon iväg i världens bockserie och galopperade sen iväg...
* Hade spökkväll på Veda!
 
* Tävlade KM i dressyr på Pandora
* Tävlade Ponnycup i hoppning på bortaplan Tyresö, D-ponnyn Dingo och matchen blev oavgjord
* Tävlade Ponnycup i dressyr på bortaplan Lidingö, D-ponnyn Eminem och vi förlorade (SJUKT nog)
* Vi fick hem våran nya hund, Elton!
* Red Candi för första gången
* Tävlade storhäst för första gången, dressyr på Candi. Nytt personbästa på 72,41% och blev 2:a placerad!
* Var på Stockholm horseshow med Hedda!!
 
* Hopptävlade storhäst för första gången på Tip Top!
* Red Piraten för första gången
* Julshow på Vea som gick SVINBRA
* Red Cyklamen för första gången
* Julafton!!
* Åkte skidor i Funäsdalen
* Helgjobbade med Hedda
* Firade nyår med Hedda hemma hos mig!
 
Typ det var 2013!! Var ett helt okej år ändå, hände rätt mycket trist samtidigt som mycket bra!
6 av 10 ostbågar. hahah nä driver men 6/10 poäng får 2013 xd



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback