13-Så här ser mitt rum ut

Eh aa.. Vad ska man skriva i det här inlägget lixom?...
Har kanske inte berättat hur det är i nuläget riktigt så kan väl göra det...
 
Vi flyttade ju in i nya huset 12 augusti i år. Hann packa upp allting och skulle bara upp med lite grejjer på väggarna. Sen var det ändå tänkt att vi skulle byta golv och måla om men det skulle vara om ett tag tänkte vi.
Fredag den 13:e september så var det några gubbar hemma hos oss som skulle lägga in ventilation för radonen. Jag kom hem efter skolan och tittar in, allt ser bra ut. Tar med Elvis på promenad direkt, är ute i ca 30 minuter. Sen kommer jag hem och ser att dörren vid entrén är öppen. Kollar in och det bokstavligt talat FORSAR vatten ner från taket och väggarna. Hela golvet var en enda stor pool av vatten. Fattade ingenting först. Gubbarna sprang runt och skrek: "We have a problem" HAHAHHA.
Hur som helst. De hade borrat rakt igenom ett vattenrör på övervångingen med en skitstor borr, så vattnet hade ju bara forsat rakt ut och sen ner på något konstigt sett och ut i hallen.
 
De stängde av vattnet och sen var det bara att torka upp allt. Det här visste vi ju direkt skulle bli världens största vattenskada. Det kom hit en gubbe som skulle mäta hur mycket fukt det var och i princip hela väggarna och golvet i hela hallen plus två rum till var helt dränkta i fukt. Hallen, klädkammaren och mitt rum.
 
Nu har det stått stora avfuktarmaskiner i ca 2 månader som dånat som in i h'lvete. Dygnet runt i 2 månader. Nu är de borta dock men sen började allt annat arbete. De har rivit upp allt golv i hela hallen, klädkammaren och mitt rum. All isolering och plankor och ALLT revs upp. Sen har det slipats, lagt nya plankor, ny isolering, klinkers är på i hallen, allt golv är lagt och nu återstår det inte jättemycket. Hallen är nymålad iaf. Men nu ska mitt rum slipas på väggarna, målas om, nya golvlister ska på, ska få nya garderober, nya fönsterbrädor och ny dörr. Skitmycket egentligen men det börjar bli klart iaf.
 
Så det jag menar.. Jag har inget rum att visa just nu, haha. Sen september har jag sovit i ett gästrum, trångt som fan men jag har fasen klarat det. Börjar nu dock bli helt galen på att ha det så trångt och vill verkligen ha tillbaka mitt rum.. Men så fort det är klart ska jag fota allt och lägga upp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback