Ridningen

Hej!
Igår på ridningen red vi dressyr för Magnus och jag hade Caramell/Caramelle hur hon nu stavas för andra gången. Måste verkligen säga att jag tycker om henne sjukt mycket! Hon var så jäklans duktig igår!
 
Orkar inte förklara hela övningarna vi gjorde men vi gjorde en rolig och bra övning! Hon sänkte sig fint och jag kände verkligen hur hon sög tag i bettet och bara tryckte framåt. Inte fort, utan mer långt steg och bra tempo. Där lät jag som värsta proffset men hon var verkligen superfin! Vi övade sen lite på skänkelvikningen diagonalt över fyrkantspåret. Behövde bara försiktigt trycka lite med skänkeln för att hon skulle gå framåt samtidigt som hon flyttade undan så hon stannade ingenting och trippade. Var någon enstaka gång hon blev lite trippig men efter den gången gick det så mycket bättre!
 
Jag är verkligen asnöjd och jag tycker sjukt mycket om den hästen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback