Ridningen i tisdags

hej!
I tisdags var det ridning igen! Den här gången hoppade vi, red för Magnus och jag hade Caramell igen!
Hon tyckte att det var kul att hoppa och det tyckte jag med, haha! Mot hindrena höll jag henne bara tillbaka lite så att hon inte kom i full fart mot hindret utan travade i ett lugnt tempo. Innan hindret drev jag fram och ibland la på spöt lite försiktigt så hoppade hon jättefint! Hon var för övrigt fin och lugn i traven!
 
Mot slutet av lektionen hoppade vi på fyrkantspåret (ett hinder lite snett vid varje hörn på fyrkanten, alltså 4 hinder). Jag hoppade då med Jennie och Mc Cloud. Det gick super bra då! Man skulle komma i trav, hoppa och landa i galopp, galoppera fram en bit, sen bryta av till trav och hoppa nästa hinder. Gick då ut på att hålla kontroll och kunna ta tillbaka hästen efter ett hinder. Gick bra!
 
Nästa gång är det förmodligen byte, ingen aning om vem jag vill ha men det var iaf skitkul att rida Caramell, och jag gillar henne verkligen jättemycket! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback