Ridningen igår

Igår red jag ju igen i 18:30 gruppen och jag fick bästa Twistis! Vi red dressyr för Lena och det gick sjukt bra!

Har ju inte ridit dressyrpass på henne på 2 år eftersom jag bara hoppat henne på hoppspecialen och tävligen än. Har ju på hoppspecialen ridit henne med martingal men idag körde jag utan.

Vi började första 30 minuterna att skritta och göra olika övningar och grejjer. Hon började bra förutom att hon blev lite knäpp när ponnysidan galopperade och jag gick brevid dem, annars var hon fin. Flyttade undan fint och lyssnade bra.

Sen började vi trava och efter ett tag galoppera lite och då göra olika storlekar på volter och korta/länga galoppen. Hon gick så himla fint! Verkligen jääättefin, galoppen blir bara bättre och bättre men idag satt verkligen traven!

Jag är mer än nöjd och Lena(ridlärare) tyckte att jag gjorde ett bra intryck på Twist! /Carro




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback