Tävlingen

Nu kommer inlägg om tävlingen i söndags! :)
Jag sov hos Lisa natten innan och sen på söndag åkte vi till stallet. Först byggde vi en bana som var lite klurig, men asrolig att hoppa! Sen lottade vi hästar och jag fick Marre. Sofia skulle också ha henne så vi gick upp och började knoppa, borsta och fixa. Sen när vi var klara gick vi ner och jag skulle rida fram, eftersom jag startade som nr 2 i min klass.

Marre var faktiskt rätt pigg och gasade på i galoppen! Dock red jag fram i över en timme så hon blev lite trött mot slutet. Sen skulle jag starta, när jag skulle hoppa fram var hon aspigg och ville fatta galopp hela tiden även fast jag inte skulle det just då. Hon hoppade bra och bytte galopp.
Sen fick jag startsignal och red banan. Hon hade rätt bra galopp i början men segade till sig lite mot slutet. Men jag kom iaf runt felfritt. Omhoppningssvängarna var bra och hon hoppade fint :)

Kom 5:a, men det var jäkla tajt med poängen för jag hade ändå bara 2,5 poäng mindre än vinnaren. Jag är rätt nöjd, även fast hon kanske inte var jättepigg, men det får vara :)
Vad jag vet nu så har jag iaf kommit med i finalen!
image description
Foto: Sofia Thuren




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback