RSC Dressyr!

I söndags var det ju sista RSC dressyr innan finalen! Jag kom dit vid halv 9 och då byggde vi fram staketet. När det var klart betalade man och sen drog vi lott. Jag fick nummer 4 och valde Ludde! Hanna valde också honom så vi gick upp och gjorde i ordning honom  :) Fick startnummer 8 så jag blev den sista startande i klassen.

På framridningen kändes det jätte bra! Han var lite seg så försökte skritta så mycket som möjligt. Galoppen kändes bäst och traven helt okej och skritten flöt på.

Inne på banan gick det inte alls likadant... Han blev ännu segare och lite spänd och då blev jag också spänd och då funkar det inte riktigt.. Fick högst poäng på galoppen där fick jag 7: or fick det på något mer också, annars var det bara 6: or och en 5:a.

Slutade med 61,48% vilket gav en 5:e placering. Jag brukar nästan aldrig komma över 60% procent så det är jag nöjd med! Men ändå tråkigt att det gick så bra på framridningen men inte inne på banan...
image description




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback