Ridningen

I måndags var det ju ridning och det blev ett hårt dressyrpass på trocisen!
Malin var på alla hela tiden så att vi ska börja tänka på våra "problem" mer, vilket är skit bra! Nästa gång ska vi även ha med oss en-kronor ;)

Lektionen gick iaf ganska bra! Han var väldigt framåt men försökte ofta springa ifrån arbetet, elelr han kör liksom upp huvudet rakt upp och bara springer.. men det är ju ett tecken på att han tycker det är jobbigt så det går ändå framåt! Galoppfattningarna gick nog bäst, vissa gick väldigt bra! Kunde fatta galopp från skritt utan att sprang iväg utan han höll den lugna korta galoppen, vi ett tillfälle sparkade han även till med bakbenen ut i luften, har aldrig varit med om att han gjort det förut så det var något nytt x) Det jag måste öva på är att dra tillbaka min skänklar lite och när bryter av till trav, kan fortfarande bli slarvigt.. men det var lite jobbigt när han inte ville flytta undan riktigt när vi skulle sakta av, men jag är ändå ganska nöjd :)

Mammae filmade när jag red så det kommer kanske en video senare! ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback