Dressyrspecialen!

Vårat internet funkar inte så måste sitta med modem och det är väldigt segt, men funkar!

Igår körde mamma mig och Michelle till stallet, vi funderade på vilka vi trodde vi skulle ha.  Eftersom Michelle har haft Trocadero innan trodde vi att hon skulle få honom och jag skulle få.. ja vi kom inte riktigt fram till något :P Jag har ju varit borta 2 gånger och innan har jag haft Bounty men hon är ju dålig igen...
Men det visade sig att jag fick Trocadero! Blev väldigt glad men förvånad!

Vi red mycket 10m´-volter, vi skulle lägga en i varje hörn och vid E&B. Ibörjan av lektionen gick det sådär han var väldigt seg så Magnus bytte ut mitt lilla på till ett dressyrspö! :O blev lite nervös eftersom han blir väldigt taggad med spö... och ja det blev han! Han ville gärna springa på och så fort spöt nudda rumban sparka han med bakbenen.. hah, men trotts det så gick det bättre än med det korta spöt! Så igår sparkade han väldigt mycket spec innan galoppfattningarna, han sparka bakut sen for han iväg, men lyckades ändå få tillbaka honom :) Sista galoppen sparka han 2 gånger på raken och sen sprang iväg, men det gick bra! Vi gjorde så i galoppen att vi skulle galoppera på volten sen följa långsidan, in 1 varv på volten igen och sen tbks till volten vi börja på och på långsidorna öka han gärna! Nu behöver jag bara tänka på att dra tillbaka mina skänklar och göra mig tung i sadeln. Nu har jag ridit honom jötte mycket på senaste tiden nu rider jag honom på både måndagar och dressyrspecialen, fick även honom när jag red igen. Är väääääääldigt glad över det och hoppas verkligen jag får fortsätta med honom för det känns som att det bara går bättre och bättre! :D
image description
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback