RSC Finalen!

Hej!
Idag var det final i Ridskolecupen på Veda och det var en jätterolig dag!
På morgonen 8.30 byggde vi staket och sen gick vi upp till stallet och gjorde iordning våra hästar.
Jag knoppade, borstade, putsade och fixade iordning Plopp, som jag hade i dressyren. Gick sen ner och red fram.

I början visste jag inte riktigt hur jag skulle rida honom, och han var inte riktigt framme. Rätt seg faktiskt. Men jag red vidare och sen började det gå bättre. Sen gick vi in på banan och red programet. Det gick såååå bra och jag är skitnöjd över Plopp! Han skötte sig så jäkla bra ! Fick bara någon småmiss i galoppen när han flöt innåt lite, men annars är jag supernöjd! Fick 65%, vilket jag verkligen inte trodde att jag skulle få, och komma på en 2:a placering efter Hanna och Ludde. Sjukt nöjd, Ploppis är ju för underbar ♥

Hoppningen dock gick inte alls lika bra... Tyglarna var verkligen jätte hala, och mina ridhandskar som ska slängas för gott har inget fäste om dem, så i omhoppningen på första hindret tappar jag hela tyglarna och hinner inte styra till hindret så missade det. Tappade tyglarna typ 4 gånger till efter det hindret så missade en omhoppningssväng också... Aja, Jane hoppade jättefint och var ÖVERpigg! Men det var kul iaf! ^^
image description
hehe... gammal ful ponnycupbild...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback