Hoppkurs- Dag 1

Efter dressyren var det hoppning, och även där fick jag Brownie! 
I början av passet gick det rätt dåligt. Jag red på för långa tyglar, Brownie var seg och trött och jag orkade inte riktigt rida då. Efter en stund när Malin la om mina tyglar på ett bra sätt så att de inte gled ur, så gick det 1000 gånger bättre! Han gick mycket mer framåt och jaa jag hade inga glappande tyglar...
 
Vi värmde upp på volterna i trav och sen galopp-hoppade vi en cavalettibom där vi övade på att stämma av tempot och komma rätt in på "hindret". Tror faktiskt jag fick till det alla gånger där! Sen red vi en övning, först alla 4 (vi är bara 4 i hoppgruppen(!)) och sen 2 och 2.
Ritade ihop en liten skiss av hur övningen ungefär såg ut. På stora mittvolten gjorde vi då övningen 2 och 2 och på bommen vid C övade vi på avstämmingen mot bommen i galopp.
 
 Är ändå ganska nöjd med lektionen, alltså nöjd med att det gick bättre och visade skillnad från början. Vi avslutade med att skritta av hästarna en runda utomhus.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback